Forum  Strona Główna



 

PaSsAt(wszystkie generacje)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Wszystkie modele
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Liex
Administrator
Administrator



Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:30, 06 Lip 2008    Temat postu: PaSsAt(wszystkie generacje)

W 1973 roku zaprezentowano nowy model klasy średniej o oznaczeniu wewnętrznym typ 32, zastępując modele 411 i K70. Skonstruowany na tej samej platformie, co Audi 80 z 1972 roku, posiadał wzdłużnie umieszczone silniki napędzające koła przednie. Nadwozie było 2- i 4-drzwiowe typu sedan i 3- i 5-drzwiowe typu kombilimuzyna. Tak naprawdę, różnica polegała tylko na zastosowaniu dwóch różnych klap bagażnika, otwieranych z szybą lub bez. Długość auta wynosiła 4190 mm, czyli mniej, niż ma Golf piątej generacji. W 1974 pojawił się Variant, czyli kombi. Podstawowa wersja napędzana była silnikiem 1,3 l. o mocy 60 KM. Pozostałe jednostki to 1,6 l. i od 1977 roku diesel 1,6 l. (50 KM). W 1977 r. auto poddano faceliftingowi. Produkcję zakończono w 1980 roku.
Fotka:



W październiku 1980 zaprezentowano nowy model Passata, typ 32B, kontynuujący linię stylistyczną poprzednika. Z oferty zniknęły sedany ze ściętym tyłem. W 1982 roku zaprezentowano silnik turbodiesla o mocy 70 KM i nowego sedana z nadwoziem trójbryłowym o nazwie Santana. Santanę kombi sprzedawano w Brazylii jako Quantum.Dodatkowo produkowali w wersji 3drzwiowej coupe. Pod nazwą Quantum nazwana była Santana produkowana w Niemczech na rynek USA. Charakteryzowała się bogatym wyposażeniem: wspomaganie kierownicy, elektryczne wszystkie 4 szyby, elektryczny szyberdach, tempomat, klimatyzacja, licznik w milach, welurowa tapicerka, zagłówki dla tylnych pasażerów, oświetlenie dla każdego pasażera, podświetlane lusterko przedniego pasażera, dłuższe zderzaki, lampy przednie i tylne typowe dla aut w USA z obrysami, blenda na kwadratową rejestracje, wzmocnienia strefy zgniotu w drzwiach. Dodatkowo skrzynia automatyczna. W 1984 r. wprowadzono silniki R4 1,8 l. i R5 2,0 l. W tym samym roku pojawił się pierwszy Passat z napędem na cztery koła oznaczony Syncro. Na rok modelowy 1985 przeprowadzono zmiany stylistyczne: szersze zderzaki, listwy i przednia atrapa, felgi 14".Dodano jednostkę R5 2226 cm³ o oznaczeniu KX 115ps moment obr. 165nm/2500. W Październiku 1987 zaprzestano produkcji Santany w Europie, a rok później w lipcu, modelu oznaczanego jako B2. Jednak model Santana i jej bardziej luksusowa wersja Santana 3000, produkowane są nadal w chińskich zakładach Shanghai Volkswagen. Wyposaża się je w silnik R4 1,8 l.dodatkowo wypuszczona była wersja z silnikiem 1,8 na pełnym wtrysku!!! o mocy 66kW czyli 90 KM
Fotka:



Zaprezentowany w 1987 na rok modelowy 1988, nowy model, zwany B3 (oznaczenie wewnętrzne Typ 35i), miał nadwozie typu sedan lub kombi. Nowością było poprzeczne umieszczenie silnika. Podstawową jednostką był motor 1,6 l. (72 KM). Stosowano również silniki diesla z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności 1,6 l (80 KM, silniki RA i SB). Rok po premierze do sprzedaży weszła wersja Syncro z silnikiem 1,8 l. G60, doładowany sprężarką typu G o mocy 160 KM i silnik diesla 1,9 l. o mocy 68 KM. W lutym 1989 r. wprowadzono do produkcji 16-zaworowy silnik o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM, lub 8 zaworowy o mocy 115 KM. W roku 1990 jednostkę o pojemności 1,6 l. zastąpiono silnikiem 1,8 l. o mocy 75 KM. W 1991 r. pojawiła się wersja VR6 2,8 l. (174 KM).
W sierpniu 1993 roku model przeszedł facelifting, po którym zmienił oznaczenie na B4. Główne zmiany objęły pas przedni, tylne lampy oraz kokpit kabiny. Silniki benzynowe występowały w pojemnościach 1,6l (AEK, AFT), 1,8 l (AAM, ADZ), 2.0 l (AEP, ADY, AGG, ABF, 2E) i 2,8 l (AAA). Turbodiesle 1,9 l. miały moc 75 (AAZ) i 90 (1Z) KM. W ostatnim roku produkcji (1997), zastosowano całkiem nowy silnik diesla 1,9 TDI (AFN)o mocy 110 KM, znany dobrze z następnej generacji Passata.
Ogólny zarys wersji wyposażenia: Passat był dostępny w trzech głównych wersjach: CL (podstawowa), GL (bardziej komfortowa) oraz GT (bardziej sportowa). Ponadto Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie edycji specjalnych (trend, arriva, exclusive i in.), które różniły się dodatkowym wyposażeniem.


CL: szkła kierunkowskazów w kolorze pomarańczowym, zderzaki oraz obudowy lusterek w kolorze czarnym, szyba przednia bez górnego paska przeciwsłonecznego, trójramienna kierownica (w wersji bez wspomagania kierownicy)
GL/GT: szkła kierunkowskazów w kolorze szarym (po 1992 roku), dolna część zderzaków oraz obudowy lusterek polakierowane w kolorze nadwozia, przednie światła przeciwmgłowe, niebieski pasek przeciwsłoneczny w górnej części szyby przedniej, roleta bagażnika (variant)/przeciwsłoneczna roleta tylnej szyby (sedan), szerokie listwy drzwiowe (GT), głębokie fotele przednie (GT)
Wyposażenie dodatkowe: Do każdej z podstawowych wersji Passata istniała możliwość dokupienia wyposażenia dodatkowego. Były to między innymi: komputer pokładowy MFA; wspomaganie układu kierowniczego; elektrycznie regulowane/podgrzewane lusterka; podgrzewane fotele przednie; regulacja wygięcia lędźwiowego w fotelach przednich; regulacja pochylenia i wysokości tylnej kanapy; centralny zamek; klimatyzacja manualna/automatyczna (climatronic) lub thermotronic; dodatkowe wyposażenie audio; welurowe/skórzane tapicerki; szyberdach; elektrycznie opuszczane szyby boczne; hak ; dodatkowe kieszenie w drzwiach; regulowane pneumatycznie zawieszenie tylne i in.
Eksploatacja

Olej silnikowy: dobrać w zależności od stanu silnika i typu oleju który był używany wcześniej. Przy każdej wymianie należy wymienić filtr oleju. Ilość oleju: 4 l (silniki benzynowe); 4,5 l (silniki diesla). Częstotliwość wymiany: 15000 km (silniki benzynowe); 7500 km (silniki diesla)
Olej skrzyni biegów (skrzynia manualna): nie wymienia się. Ilość: 2 l; Typ: SAE80 lub 75W 90
Olej skrzyni biegów (skrzynia automatyczna): wymiana co 60000 km lub 3 lata. Ilość: od 3 do 5,6 l (po odessaniu); Typ: ATF Dextron
Płyn hamulcowy: wymiana co 60000 km lub 2 lata. Ilość: 0,9 l; Typ: syntetyczny, DOT 3
Płyn układu wspomagania: nie wymienia się. Ilość: 0,9 l; Typ: ATF Dextron
Ciecz chłodząca: nie wymienia się. Ilość: 5,5 l; Typ: mieszanka wody i płynu chłodniczego G11 (50/50), do -35°C
Filtr powietrza: wymiana co 15000 km; Typ: suchy, papierowy
Filtr paliwa: wymiana co 20000 km
Pasek rozrządu: wymiana co 60000 km lub co 5 lat
Fotka:



W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6l (101 KM), 1,8l (125 KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (150/170 KM) i V6 2,8l (193KM) oraz diesle: 1,9l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115KM na pompowtryskiwaczach). Silnik o mocy 115KM występował w dwóch wariantach: AJM 115KM , 285Nm i ATJ 115KM , 310Nm. Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersje. Zmiany, jak zwykle to bywa, dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6l (101 KM), 2,0l (115 KM oraz 130KM), 1,8l T (150 KM), VR5 2,3l (170 KM), V6 2,8l (194 KM) oraz turbodiesle: 1,9l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0l TDI (136KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0l i mocy 275 KM. W połowie 2003 roku w silniku V6 2,5l TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8l T, 2,0l i VR6 2,8l. Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na polskie warunki czterowahaczowe przednie zawieszenie i przepływomierz. Plusem są na pewno silniki 1.9 TDi (ekonomia) i 1.8 T (dynamika), komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze, w którym bez większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.

Oznaczenia diesli TDI:
TDI - srebrny napis: 90KM
TD srebrne, I czerwone: wersja b5 - 110KM; wersja b5FL - 100KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)
T srebrne, DI czerwone: wersja b5 - 115KM; wersja b5FL - 130KM (jednostka na pompowtryskiwaczach)

Ciekawostka: w Golfie IV wersja z czerwonym napisem TDI posiada 150KM - ta sama jednostka co 130 konna tyle że wyposażona w większy intercooler, w passatach jednostka ta ( 1,9 TDI 150KM ) nie występuje.
Ciekawostka dotycząca silników TDI: Są to jedne z najbardziej podatnych silników na tunning elektroniczny, bez zmian w mechanice/osprzęcie silnika. Silnik AFN 110KM~150KM, Silnik AVF/AWX 131KM~190KM.
Fotka:



W salonie samochodowym w Genewie, w marcu 2005 roku zaprezentowano nowy model Passata (B6, oznaczenie wewnętrzne 3C). W sierpniu tego samego roku dołączyła wersja Variant. Passat zdobywa drugie miejsce w konkursie samochodu roku 2006. Passat B6, mając długość 4765 mm jest o ponad pół metra dłuższy niż jego pierwsza generacja z 1974 roku. Jest też jednym z najdłuższych aut w klasie średniej, zbliżając się do klasy wyższej-średniej. Na początek, na rynki europejskie przewidziano jednostki:

1,6 l. – 1598 cm3 o mocy 102 KM; skrzynia biegów M5
1,6 FSI – 1598 cm3 o mocy 115 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
2,0 FSI – 1984 cm3 o mocy 150 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(Tiptronic)
2,0 FSI Turbo – 1984 cm3 o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(Tiptronic)
3,2 FSI V6 - o mocy 250 KM; skrzynia biegów M6/(apęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
R36 3,6 FSI V6 - o mocy 300KM; skrzynia biegów M6/(4 Motion)/A6-(DSG)
1,9 TDI(PD) – 1896 cm3 o mocy 105 KM; skrzynia biegów M5
2,0 TDI(PD) – 1968 cm3 o mocy 140 KM; skrzynia biegów M6 (napęd przedni/4 Motion)/A6-(DSG)
2,0 TDI(PD) – 1968 cm3 o mocy 170 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
W 2008 roku Passat po raz pierwszy otrzymał silnik diesla 2.0 TDi CR DPF (140KM, 320Nm) oparty na technice common rail(CR). Dotychczas samochody grupy VW produkowane były wyłącznie z silnikami diesla opartej na pompie wtryskowej lub pompowtryskiwaczach(PD) W Ameryce Północnej, Passat dostępny jest z silnikami:

2,0 FSI Turbo o mocy 200 KM; skrzynia biegów M6/A6-(DSG)
Fotka:


Miłej lektury Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Liex dnia Nie 20:33, 06 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Wszystkie modele Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxBlue v1.0 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin